Dokładnie wczoraj (11.07.2017) zaprezentowany w całej okazałości został model A8, naturalnie Audi A8.
Po ośmiu latach nadszedł czas na zmiany, stąd kolejna generacja. Po obejrzeniu zdjęć może nie padniemy na kolana, ale podejrzewam, że samochód może się podobać. Najważniejsze, że widać od razu wprowadzone zmiany, jak na moje oko to tył auta może być dosyć kontrowersyjny dla wielu ludzi, a złośliwi powiedzą, że to przecież ściągnięte z Talismana.

Ale Renault to całkiem inna liga… Przejdźmy do gościa dzisiejszego dnia na moim blogu.

Nowe Audi A8 mierzy 5 172 mm długości, 1 945 mm szerokości i 1 473 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 998 mm. W przedłużonej wersji A8L rozstaw osi wynosi 3 128 mm, a długość – 5 302 mm.
Z zewnątrz wyróżnić warto przednie reflektory HD Matrix, które mają oświetlać znakomicie drogę przed nami oraz ładnie połączone tylne reflektory –  światłem stopu. Podobno mają one specjalne animacje, które witają oraz żegnają kierowcę, zapewne coś w stylu Coming & Leaving Home , ale w stopniu zaawansowanym. Piękny ogromny grill powoduje szybsze bicie serca. Jest dostojnie, czyli tak jak powinno być w tej klasie.

Audi A8 L

Wewnątrz zrezygnowano z montowania przycisków i ich ilość jest zminimalizowana jak najbardziej się dało, do gry wkraczają ekrany dotykowe jak i sterowanie gestami. Materiały wykończeniowe są na najwyższym poziomie, ale to standard w tych kręgach (czyt. w klasie). Na pokładzie A8 znajdziemy aż 41 asystentów wspomagających kierowcę, strasznie dużo… aż się boję co to będzie za kilka lat. I to w zasadzie w dwóch aspektach, po pierwsze czy będzie potrzebny jeszcze kierowca? Po drugie, czy naprawa za X lat tych systemów nie zrujnuje przyszłych właścicieli?
Zaawansowany autopilot przy dobrze oznaczonych drogach zawiezie nas sam w dowolne miejsce (max 60 km/h) , sam zaparkuje pod restauracją czy wjedzie do garażu pod domem. Nieźle, co? No nieźle, ale ciekawe… patrz 4 linijki wyżej.

Najbardziej interesują mnie silniki w tym modelu, w sumie chyba nigdy nie kupię takiego auta, ale o potężnych jednostkach miło posłuchać czy tak jak w tym przypadku poczytać.
Na początku sprzedaży do wyboru będziemy mieć:

3.0 V6 diesel o mocy 286 KM – dosyć skromnie
3.0 V6 benzyna o mocy 340 KM – już lepiej

Standardowo znajdziemy oczywiście napęd na 4 koła (Quattro) oraz 8- biegowy automat.

Audi A8

Każdy, ale to każdy silnik będzie posiadał elektryczne wsparcie, co pozwoli na zmniejszenie spalania, a w zakresie 55 – 160 km/h, system bez problemu będzie mógł przełączyć nasze auto w tryb żeglowania na czas 40 sekund. Ponowne uruchomienie silnika ( z żeglowania) nie powinno zwrócić uwagi kierowcy, bo będzie ono niezauważalne.

W dalszym etapie sprzedaży zobaczymy też:
4.0 V8 benzyna o mocy 460 KM
4.0 V8 diesel o mocy 435 KM
6.0 W12 o nieznanej mocy
3.0 e-tron o mocy 450 KM

Jest to ciekawa propozycja dla prezesów dużych firm, podejrzewam, że w BMW oraz Mercedesie wszyscy biegają na wysokich obrotach, ponieważ najnowsza A-ósemka może trochę namieszać. Według mnie stylistyka jest zachowawcza, ale największą robotę będzie robił tył tego samochodu. Mi się podoba przebardzo ! A jeszcze gdybym był takim prezesem to chciałbym skorzystać z tego podnóżka, który masuje, oraz podgrzewa moje stopy ! A skąd taki podnóżek? No to chyba jasne, że z przedniego fotela kierowcy… nie dowierzam.

Audi A8 L

Cena nie jest znana, ale bez równowartości średniego mieszkania w stolicy radzę nie wybierać się do salonów Audi.
Tylko ta kierownica jakaś taka…

Zapraszam na mojego Facebooka !
Jakub o Moto

Reklamy