Skoda w moich latach młodości, była post…. Zaraz przecież ja dalej jestem młody ! Tak będzie lepiej –  w czasach kiedy chodziłem jeszcze do szkoły to auta z kurą na masce były postrzegane jako jedne z najprostszych, najtańszych i niczym się nie wyróżniających. Po upływie wielu lat i wejściu w znajomości z Volkswagenem coś się pozmieniało. Teraz większość Czeskich aut nadal wygląda dość przeciętnie, natomiast kiedy właściciel ma trochę fantazji w głowie to da się skonfigurować tak auto, aby zwracało na siebie uwagę. Może nie wszystkich, ale ktoś się na pewno obejrzy i powie : o jaka ładna Skoda !
Naprzeciw oczekiwaniom klientów wyszła też sama marka i przykładowo zamówić można Superba w wersji SportLine, który przykuwa wzrok przechodniów ( za sprawą zmiany zderzaków, lotka na klapie bagażnika oraz obniżone lekko zawieszenie). Warto dodać , że do tego auta można też zamówić silnik 2.0 TSI o mocy 280KM – czyli dość mocny silnik jak na „brzydką” Skodę.

superb dragon

Gdybym ja kupił takie auto, lub dostał ( przecież cuda się zdarzają) to raczej nie myślałbym o ulepszaniu tego silnika, w sumie prawie 300 koni z napędem 4×4 i przyśpieszenie poniżej 6 sekund, czy czegoś więcej potrzeba przy dojazdach do pracy lub na działkę za miasto?
Ale ja to tylko ja…

superb dragon race

Istnieją tacy ludzie jak Pan Artur z Piotrkowa Trybunalskiego, który postanowił zwiększyć moc swojej Superbiny. Została ona zwiększona aż do 452 KM i 553 Nm, teraz Skoda Superb w czaderskim kolorze Dragon Skin przyśpiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy !!!
Wyobrażam sobie minę jakiegoś kierowcy Porsche 911, który nie może wyprzedzić Czeskiego kumpla.
Pan Artur już poprzedni samochód zabrał na podnoszenie mocy i jego Skoda Octavia z silnika 2.0 TSI osiągnęła moc 370 KM !

octavia 370superb dragon rs

Swoją drogą bardzo ciekawe hobby i gratuluję wytrwałości w tej dziedzinie, z pewnością wielu ludzi szydzi, że po co tą Skodzinę tak żyłujesz… ja jednak rozumiem.
Powodzenia !

Mimo wszystko jestem zwolennikiem seryjnych silników, jakoś bałbym się ingerować w moc auta, kiedy myślę o zamiarze wzmocnienia mocy to od razu wyobrażam sobie, że coś mi się posypie i zamiast bezawaryjnych 110 KM, otrzymam 140 z usterką co chwilę.  Jeżeli macie jakieś doświadczenia z podnoszeniem mocy to dajcie znać !

Zapraszam na mojego Facebooka !
Jakub o Moto

