Około 2 miesiące temu dostałem do przetestowania Skodę Yeti (test tutaj). W tym modelu było czuć już upływający czas… zauważyć warto, że samochody starzeją się coraz szybciej.
Kilka dni po publikacji testu pojawiły się informacje o następcy, czyli KAROQ.

4534-skoda_karoq_31.jpg

KAROQ jest modelem zbudowanym od podstaw, a wyglądem przypomina większego brata – KODIAQ. Patrząc na zdjęcia na myśl może przyjść, że jest to Seat Ateca ze znaczkiem czeskiej marki. Ale Skoda zapewnia, że KAROQ jest większy od Ateci, lecz mniejszy od TIGUANA. Od razu widać hierarchię w grupie VAG-A, odnoszę wrażenie, że to Skoda przebija się na drugie miejsce w stawce i depcze po piętach Volkswagenowi.
Każdy ma swoje rynkowe nowości, ale to te z Mlada Boleslav cieszą najbardziej klientów, przynajmniej tych Polskich.

Jako stuprocentowa Skoda, model KAROQ oferuje ponadprzeciętną ilość miejsca, nowoczesne systemy wspomagające kierowcę w prowadzeniu, przednie światła wykonane w całości w technologii LED. Gama silnikowa składa się z pięciu jednostek o mocy od 115 do 190 KM, z czego cztery są nowe.

Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.

4514-skoda_karoq_36.jpg

W technologii LED wykonano zarówno przednie i tylne światła, jak i oświetlenie wnętrza, nadając jej wyjątkowy charakter.
Kierowca modelu KAROQ może – po raz pierwszy w historii Skody – zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej dzięki zastosowaniu cyfrowego zestawu wskaźników z personalizacją ustawień.

4517-skoda_karoq_1.jpg

Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.

4527-skoda_karoq_34.jpg

ŠKODA KAROQ pojawi się na rynku w ostatnim kwartale 2017 roku.

Zapraszam na mojego Facebooka !
Jakub o Moto

 

Advertisements