Polska policja jeździ głównie samochodami marki KIA Ceed. Nikogo to nie dziwi, ponieważ Koreańska marka nie należy do najdroższych, a  jak wiadomo ze sloganu reklamowego „ … moja KIA ma 7 lat gwarancji”. Czyli dobra oferta cenowa + długi pakiet gwarancyjny wygrywa nad innymi markami. Patrząc na standardy naszej policji, model ten idealnie się dopasowywuje do otoczenia.

Ostatnio często bywam w sklepach budowlanych, a koło jednego z nich znajduje się salon BMW Auto Fus. Wyjeżdżając z pobliskiego marketu zawsze obserwuję jakie samochody stoją na przy salonowym parkingu. Tak naprawdę myślałem, że nie zdziwi mnie już nic co tam zobaczę, włącznie z prywatnym helikopterem właściciela. Jednak moim oczom ostatnio ukazała się seria 2 Grand Tourer w barwach… właśnie Polskiej policji !!!

Z wrażenia zapomniałem zrobić zdjęcia, na szczęście znalazłem w internecie fotografie napotkanego modelu. Szczerze mówiąc lekko się uśmiałem, że u nas radiowozy marki BMW. Nieoznakowane auta  jestem jeszcze w stanie zrozumieć, ale na zdrowy rozsądek (tak sobie pomyślałem) seria 2 w zakupie wyszłaby raczej dwa razy drożej, a Polska nie należy do najbogatszych państw. Mnożąc kwotę zakupu razy kilkaset to wychodzi jakaś przepaść, sam nie wiem ile jeździ Ceed’ów po Polsce w malowaniu o roboczej nazwie „997 stój bo strzelam”.

Z tego co udało mi się ustalić to auto jest przygotowane na targi dotyczące wyposażania służb policyjnych i innych formacji bezpieczeństwa państwa. Kiedy przeczytałem taką informację od razu mi ulżyło, bo na co komu BMW wożące pijanych łobuzów czy innych włamywaczy. Takich to powinno się wozić w bagażniku co najwyżej Fiata Seicento i to z instalacją gazową !

bmw i3.jpg
PS. Na innych zdjęciach znalazłem BMW i3, które miałoby patrolować centra miast… model za 175 tysięcy chyba jest jeszcze bardziej zbędny,  chyba że nasza gospodarka ma się lepiej niż mi się wydawało.

bmw ii3.jpg
Mimo wszystko życzę sobie i wszystkim dookoła, żebyśmy doczekali takich czasów, że Policja będzie ścigała rabusiów Panamerami, a każdy z nas w garażu zaparkuje swojego Bentleya !

Zapraszam na mojego Facebooka !
Jakub o Moto

