Użytkowanie samochodu jest dla nas codziennością i czymś normalnym. Jedni czerpią z jazdy przyjemność, następni za to nic szczególnego nie czują. Ale czy ktoś z Was zastanawiał się kiedykolwiek nad tym ile pracy kosztuje stworzenie nowego modelu? Już nie zagłębiajmy się w koszta pieniężne, które są okropnie duże… moim zdaniem najważniejszą rolę gra poświęcenie drugiego człowieka, a dokładnie jego praca. To jest najważniejsza wartość przy wymyślaniu nowego modelu.
Przeczytajcie dalej mój tekst, a dowiecie się dlaczego tak sądzę, postaram się napisać krótko zwięźle i na temat.

Do rozmyślań w tej kwestii nakłonił mnie artykuł prasowy, który przesłał mi SEAT. Opisują w nim jak długi i pracochłonny jest to proces, oraz przedstawiają kto pracuje w ich fabryce oprócz projektantów, inżynierów i pracowników linii produkcyjnej. Wydawać by się mogło, że kogo jeszcze trzeba do produkcji auta, a jednak
.
Kiedy gotowy jest szkic samochodu do pracy mogą przystąpić RZEŹBIARZE , którzy z ponad 2500 kilogramów gliny tworzą pierwszy model 3D nowego SEAT-a, odpowiadający wielkością i wagą prawdziwemu samochodowi. Cały ten proces opiera się na pracy rzemieślnika, który ręcznie kształtuje model z gliny – ta sztuka może zająć nawet 10 000 godzin!

Na dwa lata przed zjazdem nowego pojazdu z linii produkcyjnej pracę rozpoczynają także KRAWCOWE, które m.in. zszywają jego tapicerkę. Wcześniej specjalne programy dobierają kombinacje setek tkanin i kolorów, które ozdobią m.in. fotele kierowcy i pasażerów. Aby w pełni okryć nimi wnętrze samochodu, potrzeba aż 30 metrów szwów.

fotele

Kolejnymi specjalistami są PROJEKTANCI FOTELI. Dobrze zaprojektowany fotel to podstawa do tego, by nawet najdłuższa podróż była komfortowa. Grupy projektantów i testerów składają, rozkładają i testują siedzenia nawet 20 000 razy – w zależności od ich typu. Badania obejmują każdy aspekt przygotowania perfekcyjnego siedziska – idealne dopasowanie pianki, tapicerki, struktury i szwów. Wszystko po to, aby stworzyć całość zdolną do przystosowania się do różnych sylwetek kierowców i warunków zewnętrznych. Pracownicy SEAT-a dbają również o poprawne zaprojektowanie zagłówków, zapobiegających możliwym urazom karku.

Ostatnią grupą, która jest jakby skryta podczas produkcji aut, będą SENSELIERZY SAMOCHODOWI. W zawodzie senseliera najważniejszym narzędziem pracy jest nos. Osoby, które pracują przy produkcji samochodów, stoją przed nie lada wyzwaniem! Ich celem jest wybranie charakterystycznego aromatu „nowego auta”, który uwielbiają Klienci.

seat szkic.jpg

Mam nadzieję, że dowiedzieliście się czegoś ciekawego z mojego artykułu, dla mnie największym zaskoczeniem jest wymyślanie specjalnego zapachu nowego auta, od zawsze myślałem, że jest to specyficzny zapach plastików montowanych w samochodach i innych części we wnętrzu.

Cieszę się, że moja wiedza na temat motoryzacji może poszerzać się każdego dnia, dzięki prowadzeniu bloga, a gdyby nie Wy, czyli moi czytelnicy nie byłoby tego co jest.

Dziękuję !

Zapraszam na mojego Facebooka
Jakub o Moto

Advertisements