Na Polskich drogach zauważam coraz więcej sportowych samochodów i nie myślę o autach typu Ferrari czy Porsche 911, bardziej chodzi mi o kompaktowe „wariaty”. Najwięcej można wypatrzeć Golfów GTI czy R, ale jeżeli chcesz się wyróżnić to propozycja z tegorocznych targów Genewskich może Ci się spodobać.
Nowa Honda Civic Type R, która w najnowszej generacji wygląda oszałamiająco, będzie super alternatywą dla nudno wyglądających Golfów.  Samochód prezentuje się niczym wyjęty z gier Need For Speed, tylny spojler wielkości przystankowej ławki robi robotę. Dla jednych może być to przekombinowany samochód, który mieli okazję widywać tylko na filmach lub właśnie we wspomnianych już grach, a dla drugich będzie to odważny projekt, który wszedł w życie i podoba mu się to, że ten samochód krzyczy swoim wyglądem: zjeżdżaj mi z drogi , jestem stworzony do szybkiej jazdy !
Usportowiona wersja została odpowiednio wzmocniona względem seryjnej, a mianowicie wzmocniono karoserię, zmieniono geometrię nadwozia, aby gwałtowne przyśpieszenia i hamowania nie sprawiały problemów oraz usztywniono tylne wahacze.
Najważniejszy w tym samochodzie jest silnik, generuje on moc 320 KM oraz 400Nm z 2-litrowego silnika benzynowego, a wszystkie konie są przekazywane na przednią oś. Wszystko to współpracuje na szczęście z 6-biegową manualną skrzynią biegów (chodziły plotki o skrzyni CVT – o zgrozo !), podczas zmian biegów na pewno usłyszymy popiardywanie z efekciarskiego potrójnego wydechu.type r 2017t
Nowy Type R może szokować wyglądem, ale im dłużej patrzę na zdjęcia prasowe to z dnia na dzień mój uśmiech staje się coraz szerszy, gdzieś w internecie przeczytałem taki komentarz, że nowa Honda Civic Type R wygląda jak stuningowana Calibra przez Sebixa w garażu. W pewien sposób mogę zrozumieć taki komentarz, ale chyba za bardzo lubiłem serię Need For Speed, żeby Type R mi się nie podobał.
Produkcja rusza latem w Wielkiej Brytanii, więc czekamy na nią z niecierpliwością, chyba tak samo jak Amerykanie u których też będzie Civic oferowany.
Hmm… napisałem nudny Golf GTI, ale ja i tak go lubię i żaden Type R mnie nie zniechęci !

Jakub o Moto

