Niedługo do salonów wjedzie Skoda Octavia po liftingu, znajdą się na pewno fani marki dla których nowe podwójne reflektory będą czymś wspaniałym i będą klękali z zachwytu przed autem w salonie. Sam lubię samochody Czeskiej marki, są one nie najbrzydsze, przestronne i praktyczne we wnętrzu, a ich cena nie jest jakoś bardzo przesadzona, ale dla mnie nowe reflektory są jakimś nieporozumieniem. Nawet miałem okazję napisać pewien tekst na ten temat, ale nie przeczytał go nikt poza mną i paroma osobami.
Przejdźmy do rzeczy, nie będę pisał o podstawowej wersji, bo o niej już wszyscy wszystko wiedzą i bez sensu zanudzać Was bzdetami skoro już czytacie ten tekst. Zajmiemy się ,,Octavią Naj”.
Zastanawiacie się co to za wersja, co on tutaj pisze, otóż piszę Wam o Skodzie Octavii – najnowszej, najładniejszej, najszybszej i najdroższej !
Najnowsza, bo trafi do sprzedaży dopiero w maju. Najładniejsza, no dobra… prawie najładniejsza, bo posiada wiele sportowych akcentów, które dodają należytej agresywności modelowi z oznaczeniem RS, a główną wadą niestety są te poczwórne oczy, przynajmniej w mojej ocenie. Najszybszej, bo przyśpiesza do setki w 6,6 sekundy, a to za sprawą najmocniejszej odmiany RS 245. Najdroższej, bo musi być najdroższa ze względu na największą moc w historii.
Skoda Octavia RS 245, bo o niej mowa, będzie napędzana 2 litrową jednostką turbodoładowaną o mocy właśnie 245 KM. Od podstawowej RS-ki jest mocniejsza o 15KM i 20Nm, napędzana jest tylko na przednią oś. Zmianę biegów możemy zostawić siedmiostopniowej skrzyni automatycznej DSG lub jeżeli wolicie sami decydować o utrzymywanych obrotach to wybór w tym przypadku padnie na 6 – biegowy manual. Wersja Naj charakteryzuje się obniżonym zawieszeniem o 14mm, seryjnymi 19 – calowymi felgami  i zwiększonym rozstawem tylnych kół o 38mm. We wnętrzu znajdziemy skórzaną tapicerkę, topowy 9,2 – calowy ekran systemu multimedialnego, podświetlenie ambientowe, sportowy układ wydechowy oraz przednie światła diodowe (z zezem).
skoda-octavia-rs245t
Przyznać trzeba, że 245KM to nie jest oszałamiający wynik porównując Skodę do swoich konkurentów, przypomnę, że najnowszy Golf R będzie napędzany 310 – konnym silnikiem, a Leon Cupra 300 – konnym. Głównym powodem takiej mocy w RS 245 na pewno jest hierarchia w VAG-u, mimo wszystko jest to ciekawa propozycja dla osób chcących połączyć praktyczność z przyjemnością z jazdy. Jestem ciekawy ile będą sobie życzyć Koron Czeskich Panowie z Mlada Boleslav za najmocniejszą Octavię w historii.

Jakub o Moto

Reklamy